הרצאות וסדנאות
הכשרות והדרכות
עבודה עם הורים לילדים עם ADHD, ASD כולל אספרגר, לקויות התפתחותיות, וקשיי התנהגות לגדל ילדים זה קשה. אבל זה לא אמור להיות "כזה" קשה. כשההורות מאותגרת מידי, זה כמעט תמיד עדות לקושי שיש לילד.
הנושא המבוקש ביותר באירגונים הוא על "התנהלות עם אנשים קשים". כמו במעגלים אחרים בחיים, כך גם במקומות עבודה, אנחנו נתקלים באנשים שקשה לעבוד אתם. הם יכולים להיות הבוס שלנו, אנשי הצוות אתם אנחנו עובדים, ובודאי לקוחות. לעיתים אנחנו יכולים למצוא את עצמנו היררכית מעל עובדים מסוימים, ובכל זאת מתוסכלים מההתנהלות או מיחסי האנוש שלהם ,בלי יכולת לפטר אותם או להביא אותם להתייחס או לתפקד אחרת.
הסדנא עוסקת באנשים כאלו, אנשים שלרוב האנשים קשה אתם. אם אתה עובד עם לקוחות, סביר להניח שכ 20% מהלקוחות יהיות כאלה שהתקשורת אתם נתקלת בקושי: נחסמת, נתקעת, או אפילו נעשית אגרסיבית ונהרסת. אם תלמד לזהות את הקשיים שבאישיות מולה אתה מתנהל, תוכל לרכוש כלים להתמודד אתם. תוכל ללמוד לאתר את המאפיינים, להבין את מקורם, ולהפנים דרכים לעקוף אותם ולהתקדם במהלכים שאתה רוצה לעשות, ולהביא אותם לשיתוף פעולה.
יהיו תמיד אנשים שאליהם לא יהיה ניתן להגיע, לא משנה כמה מיומן תהיה. ההבנות ורכישת הדרכים האלו ירחיבו את רפרטואר התקשורת האינטראקטיבית שלך כך שתוכל לצמצם את 20% מהאנשים אתם ההתנהלות לא מניבה פרי, ל כ 5%: לרבע. זהו רווח משמעותי.
- Clinical Supervision: הדרכה קבוצתית מולטי-דיסיפלינרית לקלינאים עם הכשרות שונות תוך הצגת מיקרים, ניתוח שלהם, וחידוד הנקודות העמוקות אותן יש להבין כדי להתערב קלינית באופן מקצועי טוב יותר.
- הדרכה קבוצתית לצוות שמורכב מרקעים, דרגים ומימשקים מגוונים – סביב סוגיות שעולות שוב ושוב בעבודה עם לקוחות, ובעבודה הבין-ציוותית: התנגדויות, אגרסיביות, תובענות, חוסר שביעות רצון, האשמות, כפל נאמנויות בתפקיד, סתירות בין מתן שרות לעובד וייצוג המערכת, דילומות מוסריות, קונפליקטים בין עובדים, מתח בין מנהל לעובד – כל אלה חלק מהנושאים שעולים בתוך הסדנא.
- הדרכה קבוצתית לארגון שהוא עסק משפחתי: בארגון שהוא עסק משפחתי יש לעיתים קרובות מורכבות גדולה יותר מכיוון שהיחסים המשפחתיים מהולים ביחסים המקצועיים, והגבולות מטושטשים יותר. המתח בין הרצון לשמר קירבה ביחסים האישיים יוצר אי שקט, מודע או לא, גלוי או סמוי, ישיר או עקיף, על פני השטח או מתחתיו. להבין את המתח ולהכיר בו יכול להביא להקלה ממנו, ולסייע בניהול היחסים האישיים כדי ליעל ולמנף את האינטרסים המקצועיים המשותפים.
הנחיית קבוצות תמיכה סביב מכנה משותף שגורם לקושי: ניתן להקים מפגשים בכל מקום בו יש לפחות שלושה אנשים (קבוצה מוגדרת משלושה אנשים ומעלה) שמעונינים להתכנס כדי לאפשר לעצמם מרחב בו ניתן להביע את החויות, לחלוק את הרגשות, ולשוחח על הלבטים בנוגע לנושא המעסיק אותם באותו זמן. זה יכול להיות סביב ארוע קשה או משבר, או סוגיה של חיים בריאים ורצופים כמו רצון למצוא זוגיות.
הנחיית סדנאות אינטראקטיביות על נושאים מוגדרים מראש שיש לנוכחים ענין בהם, בין אם במסגרת העבודה, או במסגרת אישית-חברתית מחוץ לעבודה. בסדנא אני מלמדת על הנושא, מקנה ידע, מרחיבה זוית ראיה, ומעשירה באמצעים עם פוטנציאל מעשי לשיפור ההתמודדות עם הנושא. זה נעשה בשילוב שיחה והזמנה להבאת דוגמאות אישיות או מקצועיות כדי להמחיש את שינוי ההבנה ודרך הפעולה בענין. הסדנא שמתמקדת בזיהוי, הבנה והובלה של האינטראקציה כשניצב אדם שקשה להתנהל מולו, היא דוגמא טובה לכך.
עבודה עם הורים לילדים עם ADHD, ASD כולל אספרגר, לקויות התפתחותיות, וקשיי התנהגות לגדל ילדים זה קשה. אבל זה לא אמור להיות "כזה" קשה. כשההורות מאותגרת מידי, זה כמעט תמיד עדות לקושי שיש לילד.
הנושא המבוקש ביותר באירגונים הוא על "התנהלות עם אנשים קשים". כמו במעגלים אחרים בחיים, כך גם במקומות עבודה, אנחנו נתקלים באנשים שקשה לעבוד אתם. הם יכולים להיות הבוס שלנו, אנשי הצוות אתם אנחנו עובדים, ובודאי לקוחות. לעיתים אנחנו יכולים למצוא את עצמנו היררכית מעל עובדים מסוימים, ובכל זאת מתוסכלים מההתנהלות או מיחסי האנוש שלהם ,בלי יכולת לפטר אותם או להביא אותם להתייחס או לתפקד אחרת.
הסדנא עוסקת באנשים כאלו, אנשים שלרוב האנשים קשה אתם. אם אתה עובד עם לקוחות, סביר להניח שכ 20% מהלקוחות יהיות כאלה שהתקשורת אתם נתקלת בקושי: נחסמת, נתקעת, או אפילו נעשית אגרסיבית ונהרסת. אם תלמד לזהות את הקשיים שבאישיות מולה אתה מתנהל, תוכל לרכוש כלים להתמודד אתם. תוכל ללמוד לאתר את המאפיינים, להבין את מקורם, ולהפנים דרכים לעקוף אותם ולהתקדם במהלכים שאתה רוצה לעשות, ולהביא אותם לשיתוף פעולה.
יהיו תמיד אנשים שאליהם לא יהיה ניתן להגיע, לא משנה כמה מיומן תהיה. ההבנות ורכישת הדרכים האלו ירחיבו את רפרטואר התקשורת האינטראקטיבית שלך כך שתוכל לצמצם את 20% מהאנשים אתם ההתנהלות לא מניבה פרי, ל כ 5%: לרבע. זהו רווח משמעותי.
- Clinical Supervision: הדרכה קבוצתית מולטי-דיסיפלינרית לקלינאים עם הכשרות שונות תוך הצגת מיקרים, ניתוח שלהם, וחידוד הנקודות העמוקות אותן יש להבין כדי להתערב קלינית באופן מקצועי טוב יותר.
- הדרכה קבוצתית לצוות שמורכב מרקעים, דרגים ומימשקים מגוונים – סביב סוגיות שעולות שוב ושוב בעבודה עם לקוחות, ובעבודה הבין-ציוותית: התנגדויות, אגרסיביות, תובענות, חוסר שביעות רצון, האשמות, כפל נאמנויות בתפקיד, סתירות בין מתן שרות לעובד וייצוג המערכת, דילומות מוסריות, קונפליקטים בין עובדים, מתח בין מנהל לעובד – כל אלה חלק מהנושאים שעולים בתוך הסדנא.
- הדרכה קבוצתית לארגון שהוא עסק משפחתי: בארגון שהוא עסק משפחתי יש לעיתים קרובות מורכבות גדולה יותר מכיוון שהיחסים המשפחתיים מהולים ביחסים המקצועיים, והגבולות מטושטשים יותר. המתח בין הרצון לשמר קירבה ביחסים האישיים יוצר אי שקט, מודע או לא, גלוי או סמוי, ישיר או עקיף, על פני השטח או מתחתיו. להבין את המתח ולהכיר בו יכול להביא להקלה ממנו, ולסייע בניהול היחסים האישיים כדי ליעל ולמנף את האינטרסים המקצועיים המשותפים.
הנחיית קבוצות תמיכה סביב מכנה משותף שגורם לקושי: ניתן להקים מפגשים בכל מקום בו יש לפחות שלושה אנשים (קבוצה מוגדרת משלושה אנשים ומעלה) שמעונינים להתכנס כדי לאפשר לעצמם מרחב בו ניתן להביע את החויות, לחלוק את הרגשות, ולשוחח על הלבטים בנוגע לנושא המעסיק אותם באותו זמן. זה יכול להיות סביב ארוע קשה או משבר, או סוגיה של חיים בריאים ורצופים כמו רצון למצוא זוגיות.
הנחיית סדנאות אינטראקטיביות על נושאים מוגדרים מראש שיש לנוכחים ענין בהם, בין אם במסגרת העבודה, או במסגרת אישית-חברתית מחוץ לעבודה. בסדנא אני מלמדת על הנושא, מקנה ידע, מרחיבה זוית ראיה, ומעשירה באמצעים עם פוטנציאל מעשי לשיפור ההתמודדות עם הנושא. זה נעשה בשילוב שיחה והזמנה להבאת דוגמאות אישיות או מקצועיות כדי להמחיש את שינוי ההבנה ודרך הפעולה בענין. הסדנא שמתמקדת בזיהוי, הבנה והובלה של האינטראקציה כשניצב אדם שקשה להתנהל מולו, היא דוגמא טובה לכך.